Näin uskaltaudut epämukavuusalueelle

Törmäsin vähän aikaa sitten tähän lauseeseen: ”Your comfort zone is in direct proportion to your income zone”. Se oli napattu T. Harv Ekeriltä, joka on kanadalainen varallisuusvalmentaja. Löyhästi suomennettuna se tarkoittaa, että mukavuusalueesi koko vastaa tulojasi. Nimenomaan siinä mielessä, että jatkuvalla mukavuusalueella oleskelulla ne tulot eivät ainakaan kasvamaan pääse. Itse ajattelin tuota lausetta heti yrittämisen … Lue lisää…

Markkinoi suunnitelmallisesti ja saa enemmän asiakkaita

Huutaako kalenterisi tyhjyyttä ja itse mietit kuumeisesti, mitä nyt tehdään? Samalla tavalla kuin talvi yllättää autoilijat, vuoden hiljaiset kuukaudet pääsevät helposti yllättämään yrittäjän. Kauneus- ja hyvinvointialoilla ne kuukaudet toistuvat joka vuosi samoihin aikoihin, mutta silti ne tulevat nurkan takaa. Edelliset kuukaudethan olivat niin hyviä, mistä tämä nyt tuli? Tässä vaiheessa alkaa yleensä kuumeinen markkinoinnin suunnittelu. … Lue lisää…

Miksi markkinoida Facebook-mainoksilla

Aloittaessani hoitolani en ollut edes tutustunut Facebook-mainontaan. Se valikoitui kuitenkin nopeasti pääasialliseksi markkinointikeinokseni. Sain sillä näkyviä tuloksia huomattavasti edullisemmin kuin vaikkapa lehtimainonnalla. Lehtimainokset maksoivat halvimmillaankin reippaasti yli sata euroa, eivätkä välttämättä tuoneet yhtään asiakasta. Yhdistettynä asiakasystävällisiin nettisivuihin ja nettiajanvaraukseen, Facebook-mainokset sen sijaan toimivat loistavasti. En joutunut enää miettimään saanko yhteen mainostuskertaan käyttämäni rahat takaisin. Kerron … Lue lisää…

Näin hankit asiakkaita Facebook-sivusi avulla

Parhaimmillaan (tai pahimmillaan) yrityksesi Facebook-sivu voi ratkaista ostaako uusi asiakas sinun palveluitasi. Jos asiakas päätyy nettisivuiltasi tutustumaan vielä Facebook-sivuusi, on syynä luultavasti se, että hän haluaa tietää lisää yrityksestäsi. En tarkoita tällä pitkää historiaa yrityksesi synnystä. Sen sijaan asiakas haluaa tietää, mihin ja kenen luo hän on tulossa. Tässä kirjoituksessa kerron sinulle, miten hankit asiakkaita … Lue lisää…

7 vinkkiä somen hyödyntämiseen markkinoinnissa

Sinä ja yrityksesi olette varmasti molemmat somessa. Suurin osa kauneus- ja hyvinvointialan yrittäjistä tietää kyllä somen voiman. Sen hyödyntäminen jää kuitenkin usein pintaraapaisuksi, koska ei oikein tiedetä, miten hyödyntää somea parhaiten. Listasin sinulle 7 vinkkiä somen hyödyntämiseen kauneus- ja hyvinvointialan markkinoinnissa. 1. Anna asiakkaillesi mahdollisuus tutustua sinuun Sosiaalinen media antaa sinulle mahdollisuuden kertoa itsestäsi, yrityksestäsi … Lue lisää…

Vinkit kauneushoitolan markkinointiin

Oletko huomannut, että uusia varauksia tarvittaisiin kirjaan juuri nyt ja alkanut suunnitella markkinointia paniikissa? Yleensä tuloksena on ollut kaikenlaista kikkailua, jonka vaikutus asiakasmääriin on olematon tai vaihtoehtoisesti mainoskampanja, joka on vienyt rahaa enemmän kuin tuonut asiakkaita. Olet törmännyt monen yrittäjän tuntemaan ongelmaan – kauneushoitolan markkinointi ei tuo asiakkaita sormia napauttamalla, vaan sen pitäisi olla jatkuvaa. … Lue lisää…

Erottuuko yrityksesi joukosta

Tuntuuko, että potentiaaliset asiakkaasi eivät vain löydä sinua ja naapuruston kilpailijat keräävät kaikki asiakkaat? Kauneus- ja hyvinvointialoilla on tehty usein asiat juuri niin kuin kaikki muutkin tekevät. Sivuvaikutuksena tälle on se, että yrityksesi on samanlainen kuin kaikki kilpailijatkin eikä asiakas näe osaamisessasi tai palveluissasi mitään erikoista. Tietävätkö sinun asiakkaasi, mikä tekee yrityksestäsi erilaisen kuin muut? … Lue lisää…

Nettisivut näkyviin hakukoneoptimoinnilla

Tuntuuko, että asiakkaat eivät löydä nettisivuillesi? Olet kokeillut Googlen hakua ja sivustosi ei vaan löydy hakutuloksista. Hakukoneoptimointi eli SEO (Search Engine Optimization) on vastaus ongelmaasi. Mitä on hakukoneoptimointi? Hakukoneoptimoinnilla pyritään parantamaan sivuston näkyvyyttä hakukoneissa. Hakukoneet, kuten Google, järjestävät nettisivuja tuloksiinsa sen mukaan, kuinka hyvin ne vaikuttavat vastaavan hakua. Jokaisella hakukonepalvelulla on oma järjestelmänsä ja tapansa … Lue lisää…

Näin lisäät uutiskirjeen tilauslomakkeen Facebookiin

Uutiskirje on hyvä tapa tavoittaa uusia ja vanhoja asiakkaita. Kirjoittelinkin jo aiemmin blogiin siitä, millaista sisältöä uutiskirjeessä kannattaisi olla. Pääset lukemaan kirjoituksen täältä. Tein sinulle ohjeet siihen, miten saat uutiskirjeen tilauslomakkeen suoraan Facebook-sivuillesi. Ohjeessa käytetään MailChimp-sähköpostiohjelmaa. Se on ilmainen 2000 sähköpostiosoitteeseen asti ja voit lähettää korkeintaan 12.000 sähköpostia kuukaudessa. Ilmaisversiolla pääsee siis jo pitkälle. MailChimpiin … Lue lisää…

Mistä lisää myyntiä

Monella palvelualan yrittäjällä vuoden asiakasmäärät kulkevat aaltoina. Toisilla hiljaisinta on kesä, toisilla syksy ja alkuvuosi. Alasta riippuu, mihin vuoden asiakaspiikit osuvat. Yhteistä palvelualoille on se, että työtä ei voi tehdä määräänsä enempää kiireisinäkään aikoina. Päivästä loppuvat tunnit, yrittäjältä voimat ja asiakkaatkaan eivät halua tulla luoksesi keskellä yötä. On siis hankalaa yrittää ansaita koko vuoden tuotot … Lue lisää…