Millaisia kuvia Facebookiin

Facebook-päivityksia koskevista aiheista, kuvat on yksi, joista saa eniten kysymyksiä. Mistä löytää sopivia kuvia Facebookiin, saako niitä käyttää yrityksen markkinoinnissa ja minkä kokoisia niiden pitäisi Facebookissa olla. Mitä kuvia markkinoinnissa saa käyttää? Yleisesti kannattaa muistaa, että mitä tahansa netistä löytämääsi kuvaa, et voi yrityksen markkinoinnissa käyttää. Kuvan ottajalla on lähtökohtaisesti oikeudet kuvaansa ja hän on … Lue lisää…

Oletko oman yrityksesi toimitusjohtaja?

Jokin aika sitten katsoin kanadalaisen valmentajan Jennifer Traskin videon, jossa hän sanoi, että yksi edelletys yrityksesi menestykselle on, että olet oman yrityksesi toimitusjohtaja. Itselleni nousivat heti mieleen kauneus- ja hyvinvointialan yritykset. Niissä yrittäjillä on monesti suuri intohimo omaa työtään ja asiakkaiden auttamista kohtaan. Se intohimo työtä kohtaan ei kuitenkaan välttämättä ulotu suunnitteluun, markkinointiin ja muuhun … Lue lisää…

Helpota työtäsi – graafinen ohjeistus

Viimeisissä postauksissani kerroin sinulle yritysilmeen luomisesta ja miten hyödynnät sitä netissä. Mutta miten se auttaa, kun haluat saada mainosmateriaalin tehtyä mahdollisimman helposti? Alat tehdä mainosta, mutta et muista, mikä sen käyttämäsi fontin nimi olikaan. Alat käydä kirjainvaihtoehtoja läpi koneeltasi. Seuraavaksi vertaat, osasitko valita juuri oikein vihreän sävyn, joka mätsää kaikkiin muihin kuviisi. Kuulostaako tutulta? Ratkaisu … Lue lisää…

Miten hyödynnät yritysilmettä netissä

Kirjoitin aiemmin yritysilmeen perusteista eli logosta ja värimaailmasta. Nyt kun ne ovat hallussa, voidaan lähteä miettimään, miten hyödynnät niitä verkossa. Ottamalla yritysilmeen mukaan kaikkeen viestintääsi, alkavat asiakkaasi yhdistää markkinointisi juuri sinuun. Nettisivut, jotka näyttävät sinulta Kun yritysilmeen perusteet ovat selvillä, lähde miettimään nettisivujasi. Niiden pitäisi kuvastaa yritystäsi. Otetaan kuvitteelliseksi esimerkiksi vaikkapa fiftari-tyylinen kampaamo. Tyyli tulee … Lue lisää…

Yritysilme – mistä lähteä liikkeelle

Saako asiakkaasi mainoksistasi, käyntikorteistasi, toimitiloistasi – ja sinusta – yhtenäisen kuvan? Monesti huomaa, että mainokset kertovat yrityksestä yhtä tarinaa, toimitilat toista, käyntikortit ovat ihan erilaisia ja itse yrittäjäkään ei tuo pukeutumisellaan yritystysilmettä esille. Onko yritysilme sinulle uusi tuttavuus? Sen avulla sinulla on tiedossasi millaiselta mainoksesi ja nettisivusi näyttävät, millä väreillä sisustat yrityksesi ja millaisia kuvia … Lue lisää…

Uskallatko olla esillä netissä?

Tuttuni uusi vähän aikaa sitten yrityksensä sivuja. ”Laittakaa sinne sitten kuvia teistä”, sanoin. Valokuvia ei kuitenkaan lopulta tullut. Monen pienen yrityksen sivuilla ei itse yrittäjää näy. Nimi yleensä löytyy. Jos ollaan oikein rohkeita, niin kuvakin, mutta ei paljon muuta. Henkilökohtaisuus ja tuttuus voivat kuitenkin olla hyviä valtteja muihin yrityksiin (sekä isoihin että pieniin) verrattuna. Asiakas … Lue lisää…

Mihin yrityksesi on matkalla?

Onko sinulla selkeä kuva siitä, mihin suuntaan yritystoimintasi on menossa? Mitkä ovat yrityksesi tavoitteet? Ilman visiota siitä, millaista yritystä haluamme johtaa, on vaikea tehdä suunnitelmisesia ja tavoitteita. Tällöin yrityksen kehittäminen muuttuu helposti reagoimiseksi kilpailijoiden päätöksiin. Kilpailijan ottaessa valikoimaan uuden palvelun tai uuden yrityksen muuttaessa naapuriin, iskee yrittäjälle helposti paniikki. Mitä nyt tehdään, pitäisikö jotain muuttaa, … Lue lisää…

Mitä lupaat asiakkaillesi netissä?

Nettisivut ovat monesti uuden asiakkaan ensimmäinen kosketus kauneus- ja hyvinvointialan yritykseen. Päätökset palvelun hankkimisesta tehdään usein vain nettisivujen perusteella, jos ketään palvelua suosittelevaa tuttua ei ole. Miten varmistat, että asiakas valitsee juuri sinun yrityksesi? Mitä lupaat asiakkaillesi? Lupauksia metsästämässä Jokunen vuosi sitten halusin varata ajan kasvohoitoon. Edellinen kosmetologikäyntini oli ollut pienoinen pettymys ja nyt tiesin … Lue lisää…