fbpx

Kirkasta kauneushoitolasi tavoitteet

Milloin viimeksi olet miettinyt mihin suuntaan olet viemässä kauneushoitolaasi? Arjen työn keskellä kauneushoitolan tavoitteiden suunnittelu pitkällä aikavälillä helposti unohtuu. Töitä ja päätöksiä tehdään sitä mukaan, kun ne tulevat eteen ilman sen suurempia suunnitelmia. Suunnitelman tekeminen kuitenkin kannattaa. Sen avulla kirkastat hoitolasi tavoitteita ja helpotat omaa päätöksentekoasi. Tässä muutamia kohtia, joita sinun kannattaa lähteä miettimään. Kirjoita … Lue lisää…

Miten varaudut peruutuksiin kauneushoitolassa

Varsinkin kesällä tuntuu, että auringon paistaessa yhä useampi asiakas unohtaa ajanvarauksensa. Mitä tehdä, jos asiakas jättää tulematta? Kauneushoitolan peruutusehdot kannattaa laittaa näkyviin sekä hoitolaan että nettisivuille, jotta voit tarvittaessa laskuttaa käyttämättä jätetyn ajan. Vaikka suurin osa asiakkaista osaa ottaa myös yrittäjän huomioon ja peruu tai siirtää aikansa ajoissa, joukkoon mahtuu aina heitä, jotka ilmoittavat samana … Lue lisää…

Näin kauneushoitola hyödyntää Facebook-kilpailun

Facebookissa julkaistavat kilpailut ovat monelle kauneushoitolalle tuttu tapa saada lisänäkyvyyttä. Kilpailut leviävät yleensä nopeasti ja sivuille tulee samalla uusia tykkääjiä. Toisaalta väärin toteutettu kilpailu voi pahimmillaan johtaa yrityksen Facebook-sivun sulkemiseen. Mitä siis pitäisi muistaa Facebook-kilpailua tehdessä? Entä miten tehdä kilpailu, josta myös sinä hyödyt mahdollisimman paljon? Facebookin säännöt Facebook-sivujen käyttöehdoissa kerrotaan seuraavia ehtoja kampanjojen (kuten … Lue lisää…

5 tapaa varautua hiljaisiin kausiin kauneushoitolassa

Asiakasvirtojen vaihtelut näkyvät monessa kauneushoitolassa. Kauneudenhoitoalan yrittäjät pystyvät usein nimeämään juuri ne tietyt ajankohdat, jolloin asiakkaat yllättäen katoavat johonkin eikä varauksia tule. Usein ne sijoittuvat syksyyn ja alkuvuoteen. Toisaalta kevät ja kesä voi tuoda asiakkaita enemmän kuin ehtisi tehdä. Miten tähän asiakasmäärien vaihteluun voisi sitten varautua? Jatkuva markkinointi Kun kauneushoitolan varauskalenteri on täynnä, markkinointi on … Lue lisää…

Huomioi nämä 4 asiaa, kun käytät Facebook-mainoksia

Facebook on yksi kustannustehokkaimmista tavoista mainostaa kauneushoitolaasi. Saadaksesi parhaat tehot irti maksetusta mainonnasta, sinun kannattaa ottaa huomioon muutama asia. Listasin sinulle neljä kohtaa, jotka on hyvä muistaa käytettäessä Facebook-mainoksia. Käytä aina Mainosten hallintaa Oletko huomannut, että Facebook näyttää sinulle ilmoituksia, joissa kerrotaan, että julkaisusi voisi menestyä paremmin mainostamisen avulla? Klikkaamalla näitä ilmoituksia pääset helposti mainostaan … Lue lisää…

Viisi askelta kannattavaan kauneushoitolaan

viisi askelta kannattavaan kauneushoitolaan

Tuntuuko, että teitpä mitä tahansa kauneushoitolasi ei saa tarpeeksi asiakaskuntaa? Teet mainoksia, julkaisuja sosiaaliseen mediaan ja mahtavia tarjouksia. Silti kalenteri täyttyy korkeintaan hetkellisesti ja lopulta olet taas tilanteessa, jossa varauskirjaan mahtuisi enemmänkin asiakkaita. Kannattavan kauneushoitolan rakentaminen koostuu muustakin kuin pelkästä markkinoinnista. Tässä blogikirjoituksessa jaan kanssasi kannattavan kauneushoitolan viisi osa-aluetta. 1. Yrittäjän mindset ”Olet itse itsesi … Lue lisää…

Näin käytät Facebook Liveä

Näin käytät Facebook liveä

Videot ovat nousseet Facebookissa jatkuvasti tärkeämpään rooliin. Ne ovat tällä hetkellä yksi parhaista tavoista tehdä sisältöä, joka tavoittaa seuraajasi. Facebookissa on myös mahdollisuus live-videoille, jotka saavat vielä parempaa näkyvyyttä kuin normaali video. Olet ehkä saanutkin omassa Facebookissasi ilmoituksia, että kaverisi tai joku seuraamasi yritys on live-tilassa. Tämä tuo live-videoille vielä paremmin näkyvyyttä tavalliseen videoon verrattuna. … Lue lisää…

Miten suunnittelet sisältöä kauneushoitolasi blogiin ja someen

suunnittele sisältöä kauneushoitolalle

Uuden sisällön tekeminen niin sosiaaliseen mediaan kuin blogiinkin voi olla tuskastuttavaa ja aikaa vievää. Varsinkaan kiireessä ideoita sisältöön ei tunnu löytyvän mistään. Kauneushoitolan, parturi-kampaamon tai vaikka kynsistudion arjen keskellä löytyy harvemmin hiljaista hetkeä, jolloin voisi vain suunnitella. Kun olet kiireinen nykyisten asiakkaiden kanssa, jää uusien asiakkaiden hankkimiseen tarvittava markkinointi helposti tekemättä. Haluan auttaa sinua tekemään … Lue lisää…

Miten kauneushoitola myy blogin avulla

kauneushoitolan blogi

Onko sinun kauneudenhoitoalan yritykselläsi jo blogi? Yrityksesi nettisivuilla oleva blogi on hyvä markkinointikanava, kunhan tiedät miten käyttää sitä oikein. Kauneushoitolan blogi ei ole paikka, johon kannattaa vain jakaa kuukauden tarjouksia vaan sitä kannattaa hyödyntää oman yrityksesi brändin rakentamisessa. Blogin avulla voit mm. rakentaa omaa tai yrityksesi brändiä alansa asiantuntijana luoda suhdetta asiakkaisiisi esitellä palveluitasi ja … Lue lisää…

Näin suunnittelet kauneushoitolasi tavoitteet vuodelle 2019

kauneushoitolan tavoitteet

Miten vuosi 2018 meni sinun kauneudenhoitoalan yrityksessäsi? Oliko kaikki hyvin vai kaipaatko lisää asiakkaita tai myyntiä? Nyt on hyvä aika miettiä, mitä haluat tehdä toisin vuonna 2019. Tässä blogikirjoituksessa kerronkin sinulle, miten lähteä suunnittelemaan kauneushoitolasi tavoitteita. Jos et ole vielä aloittanut tämän vuoden suunnittelua, älä huoli! Ehdit vielä hyvin miettiä tavoitteesi vuodelle 2019. Viime vuoden … Lue lisää…