Blogi

Hakukoneoptimoitu sisältö - Opas nettisivujen SEO-sisältöjen kirjoittamiseen

Hakukoneoptimoitu sisältö – Opas nettisivujen SEO-sisältöjen kirjoittamiseen

Hakukoneoptimointi (SEO) on olennainen osa nykyaikaista verkkonäkyvyyttä. Erityisesti yksinyrittäjille ja asiantuntijayrittäjille, jotka haluavat kasvattaa liiketoimintaansa verkossa, SEO on avainasemassa. Tässä oppaassa käyn läpi, mitä sinun tarvitsee tietää, jotta tiedät, miten hakukoneoptimoida nettisivujesi sisältö ja parantaa sivujen näkyvyyttä hakukoneissa. 1. Selvitä,…

Avainsanatutkimus – Miten asiakkaat hakevat palveluitasi Googlesta

Avainsanatutkimus – Miten asiakkaat hakevat palveluitasi Googlesta

Pitäisikö kotisivut saada paremmin esille Googlen hakutuloksissa, mutta et tiedä, mistä lähteä liikkeelle? Avainsanatutkimus auttaa sinua löytämään ne hakusanat, joille sinun kannattaa optimoida sisältöjäsi.  Tässä artikkelissa kerron sinulle Mikä on avainsanatutkimus ja miksi se kannattaa tehdä Jotta pääsisit esille Googlen…

Miten saada Google löytämään uudet kotisivut – Näin luot ja lähetät sivukartan

Miten saada Google löytämään uudet kotisivut – Näin luot ja lähetät sivukartan

Uudet kotisivusi valmistuivat juuri ja nyt olisi tärkeää saada ne löytymään Googlesta. Google toki lisää uudet nettisivut hakemistoonsa jossain kohdassa, mutta prosessia voi myös pyrkiä nopeuttamaan ottamalla käyttöön ilmaisen Googlen Search Consolen ja lähettämällä sen kautta sivukartan Googlelle. Kerronkin sinulle…

Miten myydä verkkokurssia blogin avulla

Miten myydä verkkokurssia blogin avulla

Monen verkkokursseja myyvän yrittäjän unelmana on saada ostajia mahdollisimman vähällä vaivalla. Usein joudutaan kuitenkin toteamaan, että myynti vaatii jatkuvaa aktiivista markkinointia sosiaalisessa mediassa tai vaihtoehtoisesti riittävää markkinointibudjettia maksulliseen mainontaan. Voisiko blogi olla ratkaisuna verkkokurssin myyntiin ja asiakkaiden tavoittamiseen? Käydään läpi,…

Google Yritysprofiili – Miten saat lisää näkyvyyttä paikallisissa hakutuloksissa

Google Yritysprofiili – Miten saat lisää näkyvyyttä paikallisissa hakutuloksissa

Paikallinen hakukoneoptimointi eli paikallinen SEO on digitaalisen markkinoinnin kulmakivi, erityisesti pienille ja paikallisille yrityksille. Hakukoneoptimoinnin tavoitteeksi mielletään usein mahdollisimman laajan näkyvyys Googlessa. Paikallinen SEO kuitenkin keskittyy kapeampaan, mutta yhtä tärkeään alueeseen: siihen, miten yritys tulee näkyviin paikallishauissa. Google Yritysprofiili on…

Vieraskynä: Kuvien voima verkkosivuston käyttökokemuksen kehittämisessä

Vieraskynä: Kuvien voima verkkosivuston käyttökokemuksen kehittämisessä

Kirjoittaja Petteri Löppönen Verkkosivujen käyttökokemuksella (UX) on suuri merkitys, kun haluat verkkosivujesi olevan tehokas osa markkinointiviestintää ja houkuttelevan uusia asiakkaita luoksesi. Käyttökokemuksella tarkoitetaan kokonaisvaltaista kokemusta ja tunnetta, jonka sivuston käyttäminen saa aikaan verkkosivukävijässä. Käyttökokemukseen vaikuttavat muun muassa verkkosivujen rakenne, sisällöt,…