Suunniteltuja Facebook-päivityksiä

Kuinka paljon suunnittelet kauneushoitolasi Facebook-päivityksiä? Tai julkaisuja muissa some-kanavissa? Käykö sinullekin niin, että huomaat Facebookin ilmoituksen siitä, ettet ole julkaissut viikkoon ja alat kuumeisesti miettiä mitä postaisit. Kun kiireessä keksit jotain, ovat päivitykset helposti tarjouksia tai kehotuksia varata aika.

Kokeile suunnitella some-sisältöä tietyn teeman ympärille esim. kuukauden ajalle. Teema voi liittyä johonkin hoitotarjoukseen tai ylipäätänsä johonkin ajankohtaan sopivaan aiheeseen. Näin saat viestittyä asiakkaallesi, että sinulla on asiantuntemusta juuri tästä palvelusta tai aiheesta. Tavallinen Facebook-päivitys tavoittaa parhaimmillaankin vain osan sivusi tykkääjistä. Tämän takia on hyvä tuoda esiin samaa viestiä useampaan kertaan hieman eri kanteilta.

Kenet haluat tavoittaa

Tärkeintä on tietenkin tietää, kuka on se asiakas, jonka haluat tavoittaa. Mikä ongelma hänellä on ja miten juuri sinä voit auttaa häntä? Kuka on juuri sinun unelma-asiakkaasi?

Kun tiedät kenet haluat tavoittaa ja missä ongelmassa haluat häntä auttaa, on päivitystesi aiheen määrittäminenkin helpompaa.

Mitä sisällöksi

Nyt, kun olet löytänyt aiheesi, lähdetään miettimään, millaisesta sisällöstä kauneudenhoitoalan yrityksesi asiakas olisi kiinnostunut. Mieti, miten voit auttaa häntä ongelman huomaamisessa ja ratkaisemisessa. Listaa itsellesi, mitä kaikkea voit päivittää liittyen aiheeseesi. Postaukset voivat sisältää vaikkapa

  • tarjouksesi
  • blogikirjoituksen aiheeseen liittyen
  • videoita aiheesta
  • kuvia omista töistäsi tai
  • erilaisia itsehoito-ohjeita.

Toki voit tehdä myös päivityksiä, jotka eivät liity teemaasi, mutta pidä ”punainen lanka” selkeästi näkyvillä kuukauden aikana.

Millaisia päivitykset voisivat sitten olla? Otetaan esimerkiksi vaikkapa kauneudenhoitoalan yrittäjä, joka haluaa asiakkaita ripsienpidennyksiin.
Facebook-päivitysten aiheita voivat olla vaikkapa seuraavat:

  • miten ripsienpidennykset helpottavat arkea
  • miten ripsienpidennyksiä hoidetaan kotona
  • kuvia omista töistä
  • millaisia erilaisia lopputuloksia ripsienpidennyksillä saadaan aikaan
  • miten tehdään sopivat ja kauniit ripsienpidennykset eri silmänmuodoille
  • mitä ”erikoisia” ratkaisuja pystytään tekemään (esim. värillisiä tai glitteriripsiä)
  • mitä asiakkaan pitää ottaa huomioon ripsienpidennyksiä otettaessa
  • millaisia tuotteita on hyvä käyttää ripsienpidennyksien kanssa
  • mitä tuotteita / tuotesarjaa käytät työssäsi
  • vahingoittavatko pidennykset omia ripsiä
  • miltä oikein tehdyt pidennykset näyttävät / tuntuvat
  • tarjous ripsienpidennyksistä

Vetoapua Facebook-mainoksista

Koska tarkoituksenasi on varmasti saada lisää asiakkaita kauneushoitolaasi, kannattaa myös miettiä Facebook-mainosten käyttämistä. Kun mainosten käyttämiseen on hieman perehtynyt, tavoitat niillä yleensä oikeita asiakkaita kohtuulliseen hintaan verrattuna esimerkiksi lehtimainokseen.

Facebook-mainoksia tehdessä kannattaa edelleen pitää mielessä, kuka on se asiakas, jonka haluat tavoittaa. Älä turhaan mainosta kaikille, jos haluat tavoittaa vain tietyn osan ihmisistä. Facebook mahdollistaaa hyvin mainosten testaamisen pienillä summilla. Varsinkin, jos Facebook-mainokset eivät ole sinulle tuttuja, alussa voi mennä hieman aikaa oikeata kohderyhmää, ajankohtaa ja sisältöä viilatessa.

Aiheeseen liittyvää

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *