fbpx

Huomioi nämä 4 asiaa, kun käytät Facebook-mainoksia

Facebook on yksi kustannustehokkaimmista tavoista mainostaa kauneushoitolaasi. Saadaksesi parhaat tehot irti maksetusta mainonnasta, sinun kannattaa ottaa huomioon muutama asia. Listasin sinulle neljä kohtaa, jotka on hyvä muistaa käytettäessä Facebook-mainoksia.

Käytä aina Mainosten hallintaa

Oletko huomannut, että Facebook näyttää sinulle ilmoituksia, joissa kerrotaan, että julkaisusi voisi menestyä paremmin mainostamisen avulla? Klikkaamalla näitä ilmoituksia pääset helposti mainostaan olemassa olevaa julkaisuasi.

Ongelmana tässä on kuitenkin se, että et pääse käsiksi kaikkiin mainostamisen vaihtoehtoihin. Käytettävissäsi on vain yksi markkinointitavoite (sitoutumiset kyseiseen julkaisuun) ja lisäksi menetät monta lisävalintaa, jotka ovat mahdollisia.

Tämän takia mainokset kannattaa tehdä aina Mainosten hallinnan (eli Ads Managerin) kautta. Mainosten hallintaan pääset Facebookin yläpalkissa olevasta nuolesta.

Markkinointitavoitteet

Kuten äsken kerroin sinun kannattaa käyttää Mainosten hallintaa, jotta saat käyttöösi kaikki markkinointitavoitteet.

Markkinointitavoitteen avulla valitset, millaisia tuloksia haet mainoksellasi. Voit haluta sitoutumisia julkaisuihisi, käyntejä nettisivuillasi tai ajanvarauksia tai ostoja verkkokaupasta. Jokaiselle näistä löytyy oma markkinointitavoite.

Kun valitset sopivaa markkinointitavoitettaa, on hyvä pitää mielessä, mistä kannattaa maksaa. Esimerkiksi Facebook-sivusi seuraajat eivät tuo sinulle suoraan mitään rahallista hyötyä. Tämän takia en suosittele tekemään mainosta, jonka tarkoitus on tuoda lisää tykkäyksiä sivullesi. Mainosbudjetti on parempi käyttää esimerkiksi mainokseen, joka vie asiakkaita nettisivuillesi varaamaan ajan ja näin tuo sinulle myös ajanvarauksia ja rahaa.

Facebookin pikseli

Facebookin pikseli on koodin pätkä, joka asennetaan kauneushoitolasi nettisivuille. Moni ehkä kavahtaa sen käyttämistä, koska ajatus koodista ja nettisivuista tuntuu liian vaikealta. Totuus kuitenkin on, että esim. WordPress- tai Wix-sivustoille pikselin lisääminen on suhteellisen helppoa. Jos taas et ole toteuttanut kotisivujasi itse, Facebook antaa myös mahdollisuuden lähettää pikselin asennusohjeet suoraan toiselle henkilölle sähköpostitse.

Kun pikseli on asennettu sivuillesi, se kerää tietoja sivuillasi käyneistä Facebook-käyttäjistä. Jatkossa pystyt mainostamaan uudelleen sivustollasi käyneille henkilöille tai muodostamaan mainokselle kohderyhmän, joka muistuttaa nettisivujesi vierailijoita.

Mainostusohjeet

Facebookilla on melko tarkat ohjeet siihen, mitä ylipäätänsä saa mainostaa ja millaista sisältöä mainoksissa saa olla. Tiivistettynä voidaan kuitenkin sanoa, että kunhan et yritä mainostaa mitään laitonta tai valehtele tai yritä harhaanjohtaa mainoksellasi, pärjäät jo hyvin.

Muutama mainostusohje tulee kuitenkin helposti eteen myös kauneushoitoloiden mainoksissa. Facebook ei esimerkiksi salli ennen ja jälkeen -kuvia mainoksissa. Et voi siis esitellä hoitotuloksia mainoksessa, koska et voi esittää myös lähtötilannetta.

Myöskin kaikki liioittelevat väitteet hoidon vaikutuksista on kielletty. Se, mikä on liioteltua jää tietenkin Facebookin päätettäväksi. Mainoksissa kannattaa kuitenkin pyrkiä pysymään kohtuullisuudessa kun puhutaan hoidon lopputuloksesta.

Haluaisitko oppia enemmän siitä, miten teet kauneushoitolastasi kannattavamman mm. Facebook-mainosten avulla? Kauneushoitola kannattavaksi -verkkokurssi starttaa 5.6.2019. Klikkaa tästä lukeaksesi lisää!

Jätä kommentti