fbpx

Näin teet täydellisen Facebook-päivityksen

Moni kauneudenhoitoalan yrittäjä taistelee Facebook-näkyvyyden kanssa. Pitäisi julkaista riittävän usein, mutta mitä hyötyä tästä on, jos päivitys ei tavoita ketään? Maksetuilla mainoksilla taas saisi paremman näkyvyyden ja tarkan kohderyhmän, mutta harvalla on halua (tai varaa) mainostaa jokaista julkaisuaan.

Jotta saisit kauneushoitolasi Facebook-päivityksille mahdollisimman suuren yleisön, kannattaa kiinnittää huomota siihen millaista sisältöä julkaisee, kenelle ja milloin. Ilmainen näkyvyys (orgaaninen näkyvyys eli näkyvyys ilman maksettua mainontaa) vaatii sitä, että ihmiset reagoivat julkaisuusi tykkäämällä, kommentoimalla, jakamalla tai katsomalla videon.

Oikeanlaisia julkaisuja

Uutisvirtasi Facebookissa on täynnä päivityksiä kavereiltasi, satunnaisilta tuttavilta, ryhmistä, yrityksiltä. Mikä saa sinut pysähtymään jonkun julkaisun kohdalle? Jos kyse on jonkun muun kuin kaverin tai sukulaisen päivityksestä, niin vastaus on varmasti kuva tai video. Pelkkä teksti ohitetaan helposti. Sen sijaan pysäyttävä kuva tai video saa lukemaan myös päivityksen sen takana. Opettele tekemään Facebookia varten sopivia kuvia esim. Canvan avulla.

Asiakas tarvitsee useita kontakteja kauneushoitolaasi ennen kuin hän on valmis ostamaan. Facebookissa julkaisut kannattaakin muotoilla niin, että ne auttavat asiakastasi tekemään ostopäätöksen. Tällaiset päivityksen aiheet voi jakaa kolmeen eri tyyppiin.

  • Kuka sinä olet?
  • Miksi sinuun kannattaa luottaa?
  • Miten voit auttaa asiakasta?

Kenelle julkaiset

Kuka on se asiakas, jolle olet julkaisua tekemässä? Varsinkin, jos kerrot tietystä palvelusta tai tuotteesta, kannattaa puhutella juuri niitä asiakkaita, joille se sopisi täydellisesti. Mieti siis kuka on unelma-asiakkaasi.

Milloin julkaiset

Jotta päivityksesi saisi mahdollisimman suuren yleisön ilmaiseksi, kannattaa kiinnittää huomiota siihen milloin päivityksen julkaisee. Yrityksesi Facebook-sivuilta pääset katsomaan, milloin sivusi tykkääjät ovat paikalla. Yleensä aamut ja illat ovat parasta aikaa tavoittaa kohderyhmäsi. Jos julkaisuusi ei aleta reagoida melko nopeasti, Facebook ei näytä sitä monelle ihmiselle. Facebookissa ei tarvitse päivystää ja odottaa täydellistä julkaisuajankohtaa vaan voit ajastaa julkaisusi valmiiksi.

Kauneushoitolan täydellinen Facebook-päivitys pähkinänkuoressa

  • Älä julkaise pelkkää tekstiä vaan käytä kuvia tai videota.
  • Puhuttele yhtä asiakasta, joka on kohderyhmässäsi, älä yritä tavoittaa kaikkia.
  • Julkaise sisältöä, joka tukee asiakasta ostopäätöksessä.
  • Julkaise silloin, kun seuraajasi ovat paikalla.

Tuntuuko, että varauskalenterissasi on liikaa tyhjää? Tai haluatko ehkä kasvattaa kauneudenhoitoalan yritystäsi, mutta asiakkaita tarvittaisiin enemmän?

Haluan auttaa sinua rakentamaan unelmiesi kauneushoitolan. Kauneushoitola kannattavaksi -verkkokurssi koostuu viidestä askeleesta, jotka auttavat sinua saamaan uusia asiakkaita jatkuvasti, muodostamaan uskollisia asiakassuhteita ja pitämään talouden kunnossa. Opit myös tekemään Facebook-mainontaa askel askeleelta.

Kauneushoitola kannattavaksi -verkkokurssi starttaa taas 2.9.2019. Lue lisää kurssista täältä ja tule mukaan!

Jätä kommentti