fbpx

Mitä lupaat asiakkaillesi netissä?

Nettisivut ovat monesti uuden asiakkaan ensimmäinen kosketus kauneus- ja hyvinvointialan yritykseen. Päätökset palvelun hankkimisesta tehdään usein vain nettisivujen perusteella, jos ketään palvelua suosittelevaa tuttua ei ole. Miten varmistat, että asiakas valitsee juuri sinun yrityksesi? Mitä lupaat asiakkaillesi?

Lupauksia metsästämässä

Jokunen vuosi sitten halusin varata ajan kasvohoitoon. Edellinen kosmetologikäyntini oli ollut pienoinen pettymys ja nyt tiesin mitä haluan: perusteellinen ihonpuhdistuksen. Ikävä kyllä kukaan ei tuntunut olevan valmis sitä minulle lupaamaan. Asuin uudella paikkakunnalla ja selasin minulle tuntemattomien hoitoloiden sivuja. Melkein kaikilta löytyi epämääräisiä lauseita ammattitaidosta ilman sen suurempaa konkretiaa siitä, mitä sillä tarkoitetaan. Hoitojen sisällön suhteen lupaukset tuntuivat katoavan täysin. Kuvaus kertoi, mitä hoito piti sisällään. Sen sijaan se, miten hoidosta hyötyisin puuttui kokonaan.

Miten vakuutat asiakkaan osaamisestasi

Nettisivuillasi haluat vakuuttaa asiakkaalle, että hänen kannattaa valita juuri sinun palvelusi. Kerro siis rohkeasti, mitkä ovat sinun vahvuutesi ja mitä rakastat työssäsi. Oman persoonan esiin tuominen ei ole kiellettyä vaan suotavaa! Joku ehkä katsoo kuvaasi ja päättää, ettei pidä tatuoinneistasi tai haluaa jonkun nuoremman hoitamaan itseään. Lupaan, että näiden asiakkaiden lisäksi löytyy niitä, jotka toteavat, että sinä olet juuri sellainen henkilö, jonka asiakkaaksi he haluavat tulla. Sekä asiakkaissa että tekijöissä löytyy paljon erilaisia persoonia.

Millainen on hoitovalikoimasi? Näkeekö asiakas selkeästi hoitojesi edut? Kerroin aiemmin ihonpuhdistuksen etsinnästäni. Toivoin, että joku olisi uskaltanut luvata tekevänsä minulle parhaan ja perusteellisimman ihonpuhdistuksen ikinä! Lupaatko asiakkaalle mitään? Osaat varmasti kertoa, miten asiakkaasi hyötyvät hoidoistasi. Kerro tämä myös nettisivuillasi.

Yksi tapa asiakkaan vakuuttamiseksi osaamisestasi on asiakaspalautteet. Positiiviset palautteet sivuillasi, mieluiten helposti huomattavalla paikalla, luovat asiakkaalle luottamusta sinuun ja palveluihisi. Palautetta voit pyytää asiakkailta hoidon jälkeen. Asiakkaat antavat myös usein palautetta Facebook-sivujen kautta. Tietyllä tapaa tällainen ”pyytämätön” palaute on myös aidompaa. Asiakas on ollut niin tyytyväinen palveluun, että näkee vaivan mennä yrityksen Facebook-sivuille ja kirjoittaa positiivisen palautteen.

Kerro rohkeasti nettisivuillasi, millaista palvelua ja tuloksia asiakas voi odottaa. Näin uudenkin asiakkaan on helpompi tehdä päätös valita juuri sinun yrityksesi.

Jätä kommentti