fbpx

Miten hyödynnät yritysilmettä netissä

Kirjoitin aiemmin yritysilmeen perusteista eli logosta ja värimaailmasta. Nyt kun ne ovat hallussa, voidaan lähteä miettimään, miten hyödynnät niitä verkossa. Ottamalla yritysilmeen mukaan kaikkeen viestintääsi, alkavat asiakkaasi yhdistää markkinointisi juuri sinuun.

Nettisivut, jotka näyttävät sinulta

Kun yritysilmeen perusteet ovat selvillä, lähde miettimään nettisivujasi. Niiden pitäisi kuvastaa yritystäsi. Otetaan kuvitteelliseksi esimerkiksi vaikkapa fiftari-tyylinen kampaamo. Tyyli tulee varmasti esille yrityksen nimessä tai logossa. Nettisivuilla voi olla aiheeseen sopivia kuvia. Tekstien fontit voi valita sopimaan aiheeseen. Värit kannattaa tietenkin valita yritysilmeen mukaan.

Nettisivuilla on helppo tuoda visuaalisesti esille, minkä tyyppinen yrityksesi on. Lisää sopivia kuvia, käytä samoja väreja logossa, nettisivuilla ja sisustuksessa jne.

Muutamat perusasiat kannattaa pitää sivuja suunnitellessa mielessä.

Pidä sivujen asettelu selkeänä, jotta asiakas löytää helposti tarvitsemansa tiedot.

Valitse käyttämäsi värit yritysilmeestäsi, mutta muista, että sivujen pitää olla helppolukuisia. Värikäs fontti värikkäällä taustalla tekee sivuista helposti epämiellyttävät lukea.

Valitse muutama fontti, joita käytät nettisivuilla sekä muussa visuaalisessa materiaalissa, esim. käyntikorteissa. Sivujen varsinainen teksti pitää olla helposti luettavissa, joten koristeelliset fontit kannattaa säästää otsikoihin.

Yritysilme somessa

Kuvat ovat yksi helpoimpia keinoja tuoda yritysilmettä esille somessa. Voit käsitellä kuvia esimerkiksi Canvan kautta ja lisätä niihin elementtejä, jotka tuovat asiakkaalle mieleen yrityksesi. Tällaisia ovat vaikkapa logosi tai nettisivujen osoite, jonka liität kuvaan aina samalla tyylillä. Voit myös tehdä kuviin ”kehykset”, joiden väri on yritysilmeesi mukainen. Mikäli otat paljon kuvia itse, lisää niihin suoraan joku sopivan värinen elementti.

Voit myös julkaista kuvia, joissa toistuu sama teema. Esimerkkini kuvitteellinen fiftarikampaamo voisi julkaista 50-lukuun liittyviä kuvia.

Jos lisäät kuviin tekstiä, kannattaa niissä käyttää aina samoja fontteja. Mieluiten niitä, joita käytät nettisivuillasikin.

Kun olet päättänyt millaisia elementtejä haluat kuviin lisätä, pystyt helposti tekemään someen päivityksiä ja mainoksia. Sinun on helppo tehdä varastoon kuvia, joihin vaihdat tarpeen mukaan tekstit tai taustakuvan.

Tässä esimerkkinä blogikirjoituksieni kuvat. Niissä toistuvat samat elementit eli alareunassa oleva nettisivujen osoite sekä blogikirjoituksen otsikko, joka on aina samassa kohdassa kuvaa. Myös fontit ovat samat kuin nettisivuillani. Vain taustalla oleva kuva vaihtuu ja tässä tapauksessa niitäkin vaihtoehtoja on vain muutama blogikirjoituksen kategorian mukaan.

yritysilme-kuvat

Joko yritysilme näkyy nettisivuillasi ja sosiaalisessa mediassa?

Edellisen blogikirjoitukseni yritysilmeestä pääset lukemaan täältä.

Tallenna

Jätä kommentti