fbpx

Erottuuko yrityksesi joukosta

Erottuuko yrityksesi joukosta

Tuntuuko, että potentiaaliset asiakkaasi eivät vain löydä sinua ja naapuruston kilpailijat keräävät kaikki asiakkaat? Kauneudenhoitoalalla on tehty usein asiat juuri niin kuin kaikki muutkin tekevät. Sivuvaikutuksena tälle on se, että yrityksesi on samanlainen kuin kaikki kilpailijatkin eikä asiakas näe osaamisessasi tai palveluissasi mitään erikoista. Tietävätkö sinun asiakkaasi, mikä tekee yrityksestäsi erilaisen kuin muut? Tunne oma … Lue lisää…

Näin lisäät uutiskirjeen tilauslomakkeen Facebookiin

Uutiskirje on hyvä tapa tavoittaa uusia ja vanhoja asiakkaita. Kirjoittelinkin jo aiemmin blogiin siitä, millaista sisältöä uutiskirjeessä kannattaisi olla. Pääset lukemaan kirjoituksen täältä. Tein sinulle ohjeet siihen, miten saat uutiskirjeen tilauslomakkeen suoraan Facebook-sivuillesi. Ohjeessa käytetään MailChimp-sähköpostiohjelmaa. Se on ilmainen 2000 sähköpostiosoitteeseen asti ja voit lähettää korkeintaan 12.000 sähköpostia kuukaudessa. Ilmaisversiolla pääsee siis jo pitkälle. MailChimpiin … Lue lisää…

Mistä lisää myyntiä

Monella palvelualan yrittäjällä vuoden asiakasmäärät kulkevat aaltoina. Toisilla hiljaisinta on kesä, toisilla syksy ja alkuvuosi. Alasta riippuu, mihin vuoden asiakaspiikit osuvat. Yhteistä palvelualoille on se, että työtä ei voi tehdä määräänsä enempää kiireisinäkään aikoina. Päivästä loppuvat tunnit, yrittäjältä voimat ja asiakkaatkaan eivät halua tulla luoksesi keskellä yötä. On siis hankalaa yrittää ansaita koko vuoden tuotot … Lue lisää…

Pahimmat virheet Facebookissa

Oletko sitä mieltä, että olisi ihanaa, jos kaikki someen liittyvä työ olisi ohi, kun on saanut Facebook-sivut luotua. Siellähän ne sitten ovat netissä niin kuin yrityksen nettisivutkin. Valmiina ja muuttumattomina. Tämä ei valitettavasti toimi sosiaalisen median maailmassa. Tässä kohtaa moni hyytyy, koska pelkää tekevänsä jonkun ylitsepääsemättömän virheen Facebookissa. Tässä ovat pahimmat virheet, joihin voit Facebookissa … Lue lisää…

Kannattaisiko kirjoittaa uutiskirjettä

Olet varmaan törmännyt siihen, että nyt pitäisi kerätä asiakkaiden sähköposteja ja lähettää heille uutiskirjeitä. Sähköpostilla tapahtuva markkinointi on sinulle ilmaista (tai korkeintaan sähköpostipalvelun hintaista) ja sisällöltään vapaampaa kuin vaikka Facebook-mainonta. Sen avulla on myös helpompi tavoittaa ihmisiä, jotka ovat olleet asiakkaanasi. Miten aloittaa uutiskirjeiden lähettäminen Yleensä ohjeistus uutiskirjeen lähettämiseen lähtee ns. lahjuksesta eli liidimagneetista. Tällä … Lue lisää…

4 tapaa saada asiakas kiinnostumaan somessa

Onko sähköpostiisi tipahtanut taas useampi vaatekaupan uutiskirje? Niiden otsikot menevät yleensä tyyliin ”Vielä tänään -25 % x-tuotteista”. Yleensä viestit jäävät avaamattomina sähköpostiin. Jo otsikko kertoo, ettäsinulle yritetään myydä jotain, jota et sillä hetkellä tarvitse. Myös Facebookissa tulee vastaan paljon tällaisia postauksia. Yrityksen kierättävät samoja myyntipäivityksiä uudelleen ja uudelleen – ja asiakasta ei enää paljoa kiinnosta. … Lue lisää…

Miten valitset oikeat some-kanavat

Sosiaalisen median viidakko tuntuu alati kasvavalta. Otit haltuun Facebookin eli teit sinne sivut, joihin välillä muistat päivittää ainakin tarjouksia. Sitten tuli Instagram, jonne pitäisi ottaa kuvia. Lisäksi löytyy Twitter, Pinterest, Snapchat, Periscope ja mitä niitä olikaan. Yrität olla mukana kaikissa, mutta et ehdi tai osaa. Kuulostaako tutulta? Tarvitseeko somessa olla kaikkialla? Ei, ei tarvitse. Jos … Lue lisää…

Mietinnässä nettiajanvaraus

Asiakkaat päätyvät nettisivuillesi esim. Googlen ja Facebookin kautta ympäri vuorokauden. Oletko antanut heille mahdollisuuden tulla asiakkaiksesi eli varata ajan heti, kun he löytävät sivusi? Miksi nettiajanvaraus tarvitaan? Miten sinut tavoittaa liikkeesi aukioloaikojen ulkopuolella? Luultavasti melko huonosti tai ainakaan moni asiakas ei kehtaa lähteä soittamaan iltamyöhällä. Toki voit ottaa ajanvarauksia sähköpostilla tai Facebook-viesteillä. Yleensä tämä kuitenkin … Lue lisää…

Millaisia kuvia Facebookiin

Facebook-päivityksia koskevista aiheista, kuvat on yksi, joista saa eniten kysymyksiä. Mistä löytää sopivia kuvia Facebookiin, saako niitä käyttää yrityksen markkinoinnissa ja minkä kokoisia niiden pitäisi Facebookissa olla. Mitä kuvia markkinoinnissa saa käyttää? Yleisesti kannattaa muistaa, että mitä tahansa netistä löytämääsi kuvaa, et voi yrityksen markkinoinnissa käyttää. Kuvan ottajalla on lähtökohtaisesti oikeudet kuvaansa ja hän on … Lue lisää…

Oletko oman yrityksesi toimitusjohtaja?

Jokin aika sitten katsoin kanadalaisen valmentajan Jennifer Traskin videon, jossa hän sanoi, että yksi edelletys yrityksesi menestykselle on, että olet oman yrityksesi toimitusjohtaja. Itselleni nousivat heti mieleen kauneus- ja hyvinvointialan yritykset. Niissä yrittäjillä on monesti suuri intohimo omaa työtään ja asiakkaiden auttamista kohtaan. Se intohimo työtä kohtaan ei kuitenkaan välttämättä ulotu suunnitteluun, markkinointiin ja muuhun … Lue lisää…